середа, 11 лютого 2015 р.

Серія інтерв"ю "Театр Франка. Службовий вхід"

Королева театральних квитків або моя добра чарівниця :)

Я давно мріяла про це інтерв'ю. Як на мене,  дуже не справедливим є те, що зазвичай слово «театр» для багатьох людей містить в собі тільки впізнаванні обличчя, відомі прізвища і назви популярних вистав. Театр – це великий живий організм і мені дуже кортить, щоб про нього розповіли люди, без яких він просто не зможе існувати, навіть за наявності прекрасних акторів і талановитих режисерів. Люди, які живуть театром, які непомітно для глядача створюють атмосферу, умови, технічні деталі і блискучу ауру першої сцени країни.

Цю жінку не можливо не помітити: тендітна, яскрава, привітна, неймовірно позитивна і страшенно закохана у свою роботу!  Вона – мій добрий янгол у театрі Франка, завжди усміхнена  чарівниця, яка могла б стати розкішною театральною примою, але знайшла своє покликання  у геть інших стосунках з глядачем. 17 років дарує гарний настрій вибагливій київській публіці Людмила Павлівна Пенязь, королева театральних квитків :)

фото Валерії Ландар

Людмило Павлівно, 17 років – це ціла історія, а як вона починалася? Як театр Франка з'явився у Вашому житті?
-          Колись я мріяла вступити до інституту Карпенка-Карого, але батько мені не дозволив (посміхається). Та незважаючи на це, якось так у житті сталося, що театр мене все одно знайшов.  Років, мабуть, зо три я заходила у це фойє і мені не вірилося, що я ось тут працюю. Буває так в житті людини, що бажання здійснюється, що правда дещо в іншій якості. Так, я не актриса, а людина, яка займається продажем театральних квитків. Тобто я працюю в тому цеху, який, на чолі з Іваном Миколайовичем Ожеваном, забезпечує глядача театрові  Франка. Ми, саме ті люди, які роблять цей театр живим, тому що які б не були актори, які б не були вистави, якщо не буде глядача - театр буде просто мертвий. Театр живе для глядача!

А яку виставу франківців Ви самі вперше подивилися, як глядач?
-          Оооо!!! (замріяно посміхається) Це було дуже давно – ми з чоловіком щойно повернулися із Німеччини, де він проходив військову службу, я саме працювала в райкомі комсомолу Мінського району, і от тоді я вперше попала на виставу у театр Франка. У театрі в той час була така собі Берта Яківна, уповноважена з продажу квитків, ми зустрілися з нею у Палаці піонерів, який був тісно пов'язаний з моїм райкомом. Ажіотаж навколо квиточків був чималий, от я й собі взяла в перший ряд. 12 ложа бенуар. Вистава тоді була «Вечір» з Наталією Лотоцькою і Олексієм Пєтуховим. І от з того почалася моя дружба з театром Франка. 
А виставою «Майстер і Маргарита» почалося знайомство з театром для моєї донечки, їй було тоді 12 років. Тож до сьогодні мої діти, що і де їм не пропонуєш, все одно знову і знову йдуть саме у театр Франка і дивляться свої улюблені вистави саме на цій сцені.

Тобто для Вашої родини захоплення театром Франка практично спадкове, генетичне?:)
-          Мабуть і генетичне справді :) От що цікаво: моя дочка також свого часу хотіла бути актрисою, проте теж вибрала інший професійний шлях, а от онука, нарешті, втілює в життя мрію цілих трьох поколінь! :) Незважаючи на те, що ми у родині прочили їй Могилянку (у неї чудове знання мов), вона зробила власний вибір – університет Капенка-Карого, і зараз вже навчається на третьому курсі у Олега Шаварського.

Дай Боже їй щасливої акторської долі :) Людмило Павлівно, а що найцікавіше у Вашій роботі?
-          Звичайно ж люди! Я ж працюю з глядачем. А глядач у нас особливий! Він, по-перше, дуже відданий: йому можуть запропонувати білети, скажімо, до російської драми, але він не піде на чужу територію (посміхається), тобто це глядач, саме театру Франка. По-друге, наш глядач мислячий, спостережливий, уважний. Дуже тонкий глядач, він все розуміє!  Багато можна ще говорити, цього все одно не вистачить, щоб розказати який він! Я ж це 17 років спостерігаю!

Глядач змінився за ці роки?
-          Років, здається, шість тому, отримавши результати  маркетингового дослідження, ми ахнули! Виявляється, у нас дуже молодий глядач, йому до 40 років! Наш театр люблять всі, але останнім часом приходить дуже багато молодих людей. Я б сказала, що зараз середній вік 30-33 роки. За роки моєї роботи в театрі вже ціле покоління глядачів виросло! Дітки приходили класу з сьомого… Від тих пір вони вже отримали освіту, створили свої родини, попрацювали керівниками на різних підприємствах, а все одно щоразу приходять до нашого театру. Вже їм за тридцять, уже вони своїх діток ведуть у наш театр – це дуже приємно! Цікава така тенденція – наш глядач молодшає, а це означає, що ми цікаві, потрібні і сучасні.

Як раз про сучасність я хотіла Вас запитати: останні події, що відбулися у суспільстві, вони якось на театр вплинули на Вашу думку?
-          Знаєш, навіть у той час, коли так страшно все було, люди все рівно йшли до театру… Коли пролунали постріли на Майдані, ішов «Кін ІV». Люди телефонували з питанням чи буде вистава і, попри ризик для життя, приходили на спектакль. Тільки уяви: не зважаючи на всі ці катаклізми, на те, що театр був в самому осередку подій, у будівлю ніхто камінчика не кинув! І що саме цікаве – оці урни наші з квітами спочатку відкотили (барикади робили), але пізніше притягнули їх назад, віддали театру. Якось воно нас обійшло - напевне Бог береже, от як наче янгол крилами закрив. У нас же ж тут, ти знаєш, джерело під театром б'є, як благословення Боже. На сцені вистава, а під сценою водичка жива біжить! 

Підсилює магію театрального дійства :) Людмило Павлівно, а яка Ваша улюблена вистава?
-          Ой, ну що я тобі скажу?! (сміється)

Скажете, що питання провокаційне? :)
-          Авжеж!  Звичайно найулюбленіша «Тев'є Тевель»! Я дуже вдячна долі за те, що вона мене звела з Богданом Сильвестровичем Ступкою. Це була моя найулюбленіша вистава! А ще «Енеїда». Хоча загалом, вони всі у мене любимі,  у нас немає поганих вистав! Вони всі хороші!  Я завжди кажу глядачам, щоб отримати задоволення від театру треба спершу до себе прислухатись:  давайте подивимось, який у Вас настрій, чого саме Ви хочете? У нас є драми, є трагікомедії, комедії, гротескні вистави. У нас є дуже цікаві постановки. Але кожен повинен сам зрозуміти чого він хоче, чого очікує, коли йде у театр, і тоді вистава сподобається неодмінно! Тим більше, що крім основної  у нас є ще камерна сцена, а це в принципі особливе щось! Я взагалі б сказала, що театр Франка це театр для вишуканого глядача, закоханого у театр і у наших акторів!

Ну тоді саме  про акторів і буде моє наступне питання: зізнавайтеся, у Вас є любимчики? :)
-          Ха! (Хитро посміхається) Звичайно є! Богдан Михайлович Бенюк, Альоша Богданович, Анатолій Георгійович Хостікоєв, Толік Гнатюк, Наташа Сумська, красунечка Смородінка, Лесь Михайлович Задніпровський, а Женечка Шах, а Коляда!!! Про нього взагалі окремо с кажу: я от дивлюся «Кайдашеву сім'ю», от він – справжній Кайдаш! Мені здається, що якщо Нечуя-Левицького з заплющеними очима слухати,  то вимальовується самісінько отакий образ. Багато хто Панчука в цій ролі дуже полюбляє: Наташа Сумська мені каже, мовляв, Панчук, такий тонкий і все інше, а от для мене – Коляда! Так що улюблені всі! А молодь? Молодь яка у нас хороша, талановита! І головне, що вони традиції  нашого театру підтримують, поважають і цінують нашого глядача!
фото з особистої сторінки Івана Миколайовича Ожевана
Ви так багато теплих слів сказали на адресу глядачів театру! Яким буде Ваше побажання для читачів нашої глядацької сторіночки?
-          Любити театр! Любити так, як його любимо ми, франківці, як його любить Кін у Горіна! Любити і приходити в театр не зважаючи ні на що!

Тепло, щирість, любов до людей і відданість справі свого життя, мабуть це і є невід'ємні складові унікальної атмосфери театру Франка. Атмосфери, яку створює кожен, хто щовечора дарує своєму особливому глядачеві  велике диво справжнього мистецтва. Сподіваюся, що у мене буде можливість побачити театр Франка очима представників найрізноманітніших театральних професій, а сьогодні я щиро дякую моїй добрій чарівниці, Людмилі Павлівні, за душевну розмову і дивовижну можливість  торкнутися рукою заповітного джерела під найкращою в світі франківською сценою!


Немає коментарів:

Дописати коментар